"Snažila jsem se nebrat v úvahu, zda jednám s mužem, či ženou, a věřila, že sféra technologií je genderově neutrální, ale jsem přesvědčena, že informování médií je v tomto ohledu zaujaté," postěžovala si Marissa Mayerová na to, jak se píše o jejím působení v internetové legendě Yahoo. Její výpad proti médiím je překvapivý, dlouho si pozici mediální hvězdy užívala a neváhala třeba pózovat na titulní straně módního magazínu Vogue.

Sama za sebe pak mluví skutečnost, že se do tématu údajné genderové zaujatosti, která "poškozuje ženské vůdkyně" třeba i tím, že se píše o kalhotovém kostýmu Hillary Clintonové, pustila během rozhovoru s Financial Times. Ten přitom měl být především o transakci znamenající konec nezávislosti "jejího" Yahoo. Prodej jádra byznysu firmy, od níž dlouhé roky čerpal víc než jen inspiraci i český Seznam, vynese necelých pět miliard dolarů, což Mayerová vydává za úspěch. Z pohledu investorů však celková bilance oslnivá není − a silně zaostává za očekáváními, s nimiž dnes jedenačtyřicetiletá manažerka do Yahoo přišla.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se